Vacature Logistics Coordinator

Logistics Coordinator in Emmen

LOGISTICS COORDINATOR (32-40 uur)

Heb je affiniteit met logistiek, ben je administratief onderlegd en wil je graag werken binnen een internationale organisatie? Dan ben je bij ons aan het goede adres! Wij zijn op korte termijnop zoek naar versterking voor het team Shipping:

LOGISTICS COORDINATOR (32-40 uur)

Hoe ziet de functie eruit?

Als Logistics Coordinator regel je alle algemene logistieke en administratieve handelingen die betrekking hebben op logistiek en export. Je zorgt ervoor dat het operationele proces in logistiek en administratief opzicht op een perfecte manier wordt afgehandeld. Je bent verantwoordelijk voor het beheer, registratie, distributie en archivering van documenten die voortkomen uit het verkoop- en inkoopproces, waaronder certificaten en in- en exportdocumenten. Je controleert de documenten op kwaliteit en zorgt ervoor dat deze bij de juiste personen terechtkomen. Daarbij ben je verantwoordelijk voor de volledige administratieve afhandeling van de douanedocumentatie.

Je dagelijkse werkzaamheden bestaan o.a. uit:

  • Het boeken van inkomende logistieke transporten;
  • Het afstemmen van inkomende transporten met leveranciers en je collega's van ons warehouse;
  • Het aanmelden van gereedstaande orders bij klanten en hun vervoerders;
  • Het regelen van uitgaande transporten naar afleverlocaties;
  • Het verzorgen van de juiste benodigde transportdocumentatie
  • Het opstellen, opvolgen en controleren van uitvoeraangiftes m.b.v. douanedocumenten en exportbewijzen;
  • Het signaleren en oplossen van problemen met leveranciers en vervoerders;
  • Het adviseren van interne collega's van de commerciële operatie, over transport(kosten) en douanezaken;
  • Het onderhouden van contacten met verschillende interne afdelingen omtrent het aanmelden van transporten, gereed maken van verzendingen, consolidaties en statussen van transport.

Het team Logistiek bestaat uit twee personen waar jij er één van bent. Je gaat samen werken met een ervaren collega waar je veel van kunt leren. Kunnen wij ook wat van jou leren? Mooi, want samenwerken vinden we belangrijk bij Corlido.

Jullie werken voor meerdere commerciële teams. Samen kom je telkens tot het optimale resultaat. Je bent daarbij het voorbeeld van een sterke teamspeler. Voor klanten en collega's ben je het eerste aanspreekpunt met betrekking tot logistieke en exportdocumentatie en voor alle douane-aangelegenheden. Efficiënte en effectieve processen vormen de basis van ons werk. Degene die wij zoeken is iemand die het principe van 'continu verbeteren' omarmt en weet toe te passen.

Je bent werkzaam op ons hoofdkantoor in Emmen en hebt van daaruit wereldwijd contacten met klanten en leveranciers.

Waarom Corlido Group?

Altijd al voor een internationale organisatie willen werken en toch dichtbij huis? Dan ben je bij Corlido Group aan het juiste adres. Met een jong en internationaal team werken we voor grote multinationals over de hele wereld. We hebben een informele bedrijfscultuur en samenwerken is één van onze kernwaarden. Samen werken we naar het beste resultaat!

Ben jij onze ideale match?

  • Je beschikt over HBO werk- en denk niveau en hebt een afgeronde opleiding in de richting van Logistiek & Economie, Logistics Management of een vergelijkbare opleiding;
  • Je beschikt over stage- en/of werkervaring in de logistieke wereld;
  • Je beschikt over brede kennis in import/export en douane documentatie;
  • Wanneer je opleidingen hebt gevolgd op het gebied van logistiek, export en douanezaken is dat een pré;
  • Je kenmerkt jezelf door je kwaliteitsgerichte, efficiënte en nauwgezette manier van werken;
  • Je bent klantgericht, gedreven en initiatiefrijk en hebt een groot verantwoordelijkheidsgevoel;
  • Je bent een gedreven en enthousiaste teamplayer;
  • Je beschikt over een goede beheersing van de Engelse en Nederlandse taal in woord en geschrift.

Wat bieden wij?

  • Een brede functie in een snelgroeiende organisatie;
  • Professionele begeleiding van je collega's met een op maat gemaakt inwerkplan;
  • Een marktconform salaris op basis van werkervaring en opleiding;
  • Reiskostenvergoeding op basis van een staffel (vanaf 10 km afstand woon-werkverkeer);
  • 25 vakantiedagen en 3 roostervrije ATV dagen (op basis van een fulltime dienstverband);
  • Mogelijkheid om deel te nemen aan de cafetariaregeling;
  • Flexibele werktijden;
  • Deelname aan onze werknemerspensioenregeling;
  • Samen sporten met je collega's, waaronder een wekelijkse Corlido groepsles;
  • Feestjes, zoals de ZomerBBQ & beachvolleybaltoernooi, personeelsfeest, kerstborrel, personeelslunches;
  • Vers fruit op je afdeling;
  • De ruimte om jezelf verder te ontwikkelen en door te groeien in je eigen functie of andere interne functies.

Ben je enthousiast?

Solliciteer dan direct door je motivatiebrief te mailen naar

Sluiten jouw motivatie en achtergrond aan op onze wensen? Dan nemen we contact met je op om een gesprek te plannen met de Logistics Manager. Na dit gesprek volgt eventueel een dagdeel om mee te kijken op de afdeling, zodat je een helder beeld krijgt van de werkzaamheden en onze organisatie.

Heb je vragen?
Bel dan naar , , op of mail naar

Address

James Cookstraat 53
7825 AX Emmen
Postbus 26
7760 AA Schoonebeek
Netherlands

Contact

General:



Functie:logistic coordinator
Startdatum:02-12-2023
Ervaring:Ervaren
Educatielevel:HBO
Contracttype:Vast
Salaris:onbekend – onbekend
Uren per week:32 – 40

Heb je interesse in deze vacature en wil je graag op deze functie solliciteren? Neem dan contact op met Corlido via onbekend of onbekend. Of bezoek hun website onbekend.

Deel de vacature:

Redactie Klazienaveenkrant

Leuk dat je een van de recent geplaatste vacatures hebt geopend via de klazienaveenkrant. Hopelijk vind je een baan die bij je past en waar je gelukkig van wordt!

  1. Vacatures Klazienaveen
  2. Logistics Coordinator Corlido 02-12-2023

Bekijk ook andere vacatures